Ana içeriğe atla

ÖZEL EĞİTİMDE GRUP DERSİ ETKİLİKLERİ



 BİR GRUP DERSİ MESELESİ

 Üç adet otizmli öğrencim ile yaptığım grup dersini görseller ekleyerek paylaşacağım. 

Öğrencilerim bilişsel olarak yakınlar ve 4-5 yaşları arasındalar. 


Dersin giriş aşamasında, dikkat çekmek amaçlı olarak renklerle bir etkinlik yapacağımızı aktardım. Bu etkinlikte ana renkleri bir birine karıştırarak ara renkleri bulmayı amaçladık. Söz hakkı tanıdım ve etkinliğin bitişine doğru onların da renkleri bir birine karıştırmasına izin verdim. Bilişsel çıraklık gibi düşünebiliriz. 



Dersin gelişme aşamasında, duygular üzerine bir çalışma yürütüm. Bu çalışmada ise duygu küpü attık ve önlerinde olan boş kağıtlara bu yüzleri çizmeleri istendi. Yüzleri boyama serbestliği tanındı. Girişimcilik ve merak duyguları serbest bırakıldı. 



Son etkinliğimiz olan bir aile resmi çiz etkinliği yapıldı. Öğrencilerin çizdiği resimler üzerine aile ile iletişimde bulunuldu. ( Görsel eklemek doğru olmaz)

Son 5 dakika ise serbest zaman etkinliği olan kurbağaları yarıştırma yapıldı. 




Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

YAZMA GÜÇLÜĞÜ (DİSGRAFİ) ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA

YAZMA GÜÇLÜĞÜ (DİSGRAFİ) ÜZERİNE  BİR ÇALIŞMA ÖZGÜN ÖĞRENME ORTAMI OLUŞTURMA 1.ÖĞRENME ORTAMI  Öğrenciyi Belirleme Öncelikle yazma güçlüğü çeken bir öğrenci grubu belirlemek için bir ilköğretim okuluna giderek sınıf öğretmenlerinden ve rehberlik öğretmenlerinden destek alarak sınıfın içinde dikte ve kopya çalışması yapılır. Disgrafi olduğu düşünülen çocukların herhangi bir işitsel-duyuşsal problemi olmadığından emin olunur. Seçilen öğrencilerin aileleriyle iletişime geçilip izin alınır. Seçilen öğrenci sayısı 5 olarak belirlenir.  Sınıfın Durumu Sınıfın oturma düzeni hilal tipi yerleşim biçimidir. Öğrenciler sıralara ve masalara bağımlı değildir ve bireysel öğretim ön plandadır. Her bireyin kendi hızında öğrenim görmesini sağalar. Yazma güçlüğü çeken bireyin öğretmeniyle rahatlıkla göz teması kurabildiği ve işbirliğinde de etkisi olan düzendir. Hilal tipi oturma düzeni ile fiziksel ve duygusal baskı azaltılır çünkü öğrenciler diğer öğrencilerle iletişime ...

PAY IT FORWARD-İYİLİK YAP İYİLİK BUL

  Filmi izlemeden adına bakınca aklıma karma geliyor. Karmaya inanlardanım. Bir insanın iyilik sahibi olmak için iyilik yapması gerektiğine inanırım. Bir şekilde bir eşyam kaybolduğunda o bana bir şekilde geri gelir ya da gelmiyorsa bu benim hatalarım neticesinde oluşur. Ama her şeyin karşıtına akması eğiliminde işler biraz değişiyor. Trevor’ın annesi alkol bağımlısıdır ve kafası estiğinde, sığınacak bir liman aradığında gelen bir babası vardır. Trevor küçük yaşında zorluklara rağmen ödevi olan “İnsanlığı değiştirebilecek bir icat planlar”,   “Mükemmel Dünya”. Trevor’ın annesinin alkol bağımlılığı, annesinden mirastır genetik yatkınlık çevre koşulları ve annesinin iradesizliğinin azizliğine uğramıştır. Annesi Trevor’ın babasına sürekli şans tanımaktadır, bunu yine annesinden miras aldığını düşünüyorum. Alkol bağımlılığıyla mücadele etmek yerine onunla alkol alan biriyle beraber olmaya yeğlemekte. Mr. Simonet obsesyonları olan çocukluğunda ciddi travmalar atlatan bir öğretmen...